Florin Neby- Antrenor personal fitness

Cum sa faci trecerea la o alimentatie sanatoasa.

gallery_big_healthy_vs_unhealthy_eating

Articol scris pentru Unica.ro: http://www.unica.ro/detalii-articole/articole/florin-neby-invata-trecerea-alimentatie-sanatoasa-38243.html

Cum sa faci trecerea la o alimentatie sanatoasa?

Este o intrebare pe care majoritatea oamenilor o au in minte atunci cand vor sa faca o schimbare in alimentatia lor.Alimentatia sanatoasa este acea parte esentiala din drumul unei persoane ce isi doreste sa faca o schimbare fizica sau pur si simplu este fortat/a de anumite probleme de sanatate sa-si indrepte obiceiurile alimentare.Schimbarea vine cu mai multe puncte care trebuiesc stabilite in functie de fiecare persoana in parte, dar aspectele generale sunt pentru toata lumea, iar acestea sunt: organizarea, stabilirea unui obiectiv si planul alimentar, recomand eu, cu ajutorul unor specialisti, nutritionisti sau antrenori.

Greselile pe care le facem.

Faptul ca lucram haotic, ne sa face sa manancam haotic, nu de putine ori se intampla sa ne asezam in fata unui laptop, calculator sau televizor sa desfacem o punga cu sticksuri, covrigi insiropati sau tot felul de produse de panificatie sau junk food.Crezand ca acestea tin de foame si nu va trebui sa mancam mult, in final ne trezim ca am terminat toata punga.Nu exista mananc ce apuc, pentru ca atitudinea asta are doua directii foarte dureroase de cele mai multe ori.
Una in care manancam foarte putin si evident aceleasi alimente in fiecare zi, iar dupa ceva timp cand mergem la doctor, acesta ne spune ca analizele sunt la pamant.Din cauza sistemului imunitar scazut avem un organism predispus la diferite afectiuni, microbi etc.
O alta directie ar fi o regasire in mancare in urma stresului, problemelor in familie, care in final aduc multe kilograme in plus, celulita la fete, aspect imbatranit al corpului iar in cativa ani ne trezim cu un diabet “de toata frumusetea”, afectiuni cardiace si probleme osoase sau articulare.Dupa ce se lasa de fumat, oamenii de cele mai multe ori raman cu tic-ul de a duce mana la gura ceea ce ii face pe unii sa castige kilograme bune si asta pentru ca tutunul nu are calorii, din contra chiar anuleaza senzatia de foame, dar cand repeti gestul cu diferite alimente, cantitatea de hrana/zi se dubleaza cel putin.

Cum sa te organizezi, sa-ti stabileti obiectivele si sa cauti un nutritionist/antrenor eficient?

-Un antrenor sau un nutritionist bun are diferite recomandari sau putem gasi date pe internet despre el cu656778-healthy-v-junk-food un simplu search general.Acestia sunt solicitati de cele mai multe ori sa discute diverse subiecte pe diferite site-uri sau publicatii ori au proiecte despre care se scriu articole.
-Dupa ce contactezi persoana, este bine sa-i dai cat mai multe date despre tine, sa-i spui inclusiv problemele de sanatate, daca sunt, rezultatele ultimelor analize si in urma discutiei sa stabiliti impreuna un obiectiv.Acest obiectiv trebuie sa fie cat mai realist posibil si in general asa cum se procedeaza si in business sau in orice alt domeniu, exista un obiectiv pe termen lung iar pe langa acesta se stabilesc pasi care trebuiesc atinsi la anumite perioade de timp.
-Dupa stabilirea obiectivului, urmeaza organizarea timpului.In fuctie de acest pas se creaza planul alimentar de catre nutritionist/antrenor tinand cont de activitatea fizica la care persoana este supusa pe timpul zilei, nivelul de stres, situatia financiara pentru a stii daca poate face fata cheltuielilor cu programul alimentar dar si alte criterii.Organizarea inseamna de fapt acele momente, cand iti permiti sa ai o masa sau o gustare fara sa o mananci pe fuga.Organizare mai inseamna acea parte a zilei in care trebuie sa-ti faci timp pentru miscare, iar nu in ultimul rand pentru ca toate acestea sa aiba efect maxim, organizare inseamna acea perioada a noptii in care iti faci timp sa te odihnesti.

Daca esti organizat/a nu ai cum sa nu ai rezultate si sa fii un om sanatos.

Tags: , , , , , ,

Comments are closed.