Florin Neby- Antrenor personal fitness

Demolam mituri…Partea II

Asa cum v-am promis voi continua seria de mituri pe care voi incerca sa le “anulez” prin diferite argumente.Sper ca acestea sa fie pe intelesul tau si totodata sa intelegi de ce nu tot ce auzi de la un prieten sau altul trebuie sa iei de bun!

6# Daca nu faci febra musculara, inseamna ca nu ai lucrat!
Febra musculara inseamna de fapt o suprasolicitare a unei grupe de muschi care se manifesta printr-o senzatie de ardere sau strangere a musculaturii. Aceasta este rezultatul rupturii fibrelor de la suprafata muschilor, proces ce se intampla atunci cand lucrezi intens muschii respectivi, acestia nefiind obisnuiti cu un astfel de efort.Ideea este ca si atunci cand nu faci febra muschiul tot lucreaza si asta se intampla pentru ca odata ce acesta se acomodeaza cu ideea de efort, in timp capata rezistenta si totul va duce la dezvoltarea acestuia.Este ideal sa-ti lucrezi musculatura din mai multe unghiuri, iar asta inseamna sa diversifici exercitiile.

7# Dupa o petrecere grabeste-te la sala!
Nu este cea mai buna varianta si asta pentru ca nu scoti alcoolul prin efort.Acest lucru este la indemana ficatului pentru ca el metabolizeaza acele “licori” pe care le-ai savurat cu atata pasiune.Tot ce faci tu prin faptul ca mergi la sala dupa “o noapte furtunoasa” este de fapt o suprasolicitare a organismului.Mai bine te odihnesti, te hranesti si bei multe lichide.

8# Am fost la sala si am stat 2 ore.
Nu ai facut altceva decat sa pierzi timpul.Antrenamentul nu consta in durata acestuia, ci in intensitatea lui.Spre exemplu durata antrenamentului meu in sala de fitness este de maxim 35 de minute.Chiar daca te antrenezi pe grupe musculare cu 15 repetari in 4 serii pe exercitiu si 4 exercitii/grupa, nu ar trebui sa depasesti o ora.Pauzele intre serii trebuie sa fie de un minut si jumatate, maxim 2.Daca esti incepator, orice tip de antrenament ai face nu ar trebui sa depasesti 2 minute si jumatate de pauza.Tocmai de aceea si clasele de aerobic, dureaza maxim o ora, iar ce depaseste acest interval de timp nu este altceva decat minute pierdute din viata ta, in care sigur ai de facut si alte lucruri importante.

9# Mananc mai putine mese ca sa slabesc
Mai putine mese inseamna un aport de nutrienti mai mic adus in corp, iar acest lucru atrage dupa sine scaderea masei musculare.Chiar daca vei merge la sala si in acelasi timp reduci mesele si totodata cantitatea per portie, tot aspectul de corp inestetic vei avea.Pielea nu se va contura pe muschi, pentru ca acestia neputand avea tonus din cauza lipsei nutrientilor, nu vor putea capata volum.Cu alte cuvinte trebuie sa cresti numarul de mese, astfel incat sa nu intervina senzatia de foame dar in acelasi timp sa fi atent la ceea ce mananci si cum asociezi alimentele, astfel incat sa ajuti organismul sa-si poata pastra masa musculara dar in acelasi timp sa incepi sa subtiezi stratul de grasime.

10# Simt ca nu mai progresez, trebuie sa lucrez mai mult in sala.
Se poate sa fi intrat in supraantrenament (in acest caz trebuie ori sa faci o pauza, ori sa lucrezi o perioada de o saptamana antrenamente mai lejer si sa pui foarte mare accent pe refacerea organismului).Alt motiv ar fi posibilitatea de adaptare al corpului tau cu greutatile, alimentatia, exercitiile sau stilul de antrenament (pentru asta trebuie sa aduci o schimbare) sau pur si simplu, poti avea o perioada de stagnare, in care simti ca faci tot posibilul sa obtii rezultate si ele tot intarzie sa apara (in acest caz trebuie sa ai rabdare si sa nu renunti, trebuie sa ai continuitate, pentru ca tot ce se intampla va tine decat o scurta perioada de timp, fiind doar o reactie a organismului el practic asimiland tot ce tu mananci refacandu-si rezervele de energie.

Comments are closed.