Florin Neby- Antrenor personal fitness

Cum scap de “burta”?

Este poate intrebarea pe care o aud cel mai des in sala de fitness. A ajuns aproape un cliseu cuvintele de genul “vreau sa dau jos fin grasime, dar sa nu ma fac prea mare, poate sa mai pun un pic la piept si la brate”. Cu riscul de a repeta, “mama natura” are grija sa nu te faci prea mare. Este imposibil sa cresti mai mare decat ti-ai dori, fara sa apelezi la “substante interzise” (steroizi, hormoni), hranindu-te doar cu suplimente cu extract din alimente, si cu un regim alimentar bazat pe o varietate de nutrienti.Un alt lucru pe care vreau sa-l scot in evidenta este ideea preconceputa,cum ca la sala daca vii si lucrezi exercitii pentru fesieri asta inseamna ca fundul tau va arata ca cel al fetelor din revista, iar daca lucrezi numai brate sau numai piept, in curand vei fi un urmas al lui Van Damme.

Cand spui “exercitiu fizic”, te gandesti imediat ca este vorba despre o actiune in care iti vei pune la treaba tot corpul. Exact acelasi lucru ar trebui sa se intample si intr-o sala de fitness, sa fie un loc, unde lumea trebuie sa vina si sa-si lucreze corpul, nu numai o parte din el, pentru ca pana la urma ai nevoie de picioare sa mergi si sa alergi, ai nevoie de spate si in special lombari atunci cand ridici fel de fel de lucruri de jos, si ai nevoie de brate, atunci cand iti tii copiii, iubita sau nevasta intre ele….. si cum era sa uit, abdomenul, care binenteles este un “must have” pe timp de vara si nu numai. Cu alte cuvinte, daca vii la sala cu un surplus de grasime trebuie sa lucrezi toate grupele musculare, pentru ca organismul oricarui om, slabeste uniform, iar asta inseamna ca nu vei putea scapa mai repede de grasimea din jurul centurii abdominale daca vei lucra in fiecare zi doar abdomene o jumatate de ora pentru ca nu asa functioneaza organismul.

 
Ce trebuie sa faci?!

Insista mult pe partea de cardio, dar nu neglija nici exercitiile fizice. Incearca sa alternezi un antrenament de cardio cu unul de exercitii fizice, in care sa lucrezi toate grupele musculare (umeri, biceps, triceps, piept, spate, oblici si platul abdominal, fesieri, femurali, cvadricepsi), cu scopul de a capata un tonus muscular si de a intari articulatiile, imbinand antrenamentul cu greutati libere, cu cele cu ce implica propria greutate a corpului.
- Cu cat exercitiul implica mai multe grupe musculare, cu atat el va fi mai solicitant pentru organism.
- Nu exagera cu exercitiile, incepe cu doua circuite, in care fiecare circuit sa cuprinda maximum 5 exercitii, si repeta-l de 2 ori cu pauza de 2 minute intre serii (Atentie!!! pauza se face intre serii, nu intre exercitii).
- Nu mari numarul de serii decat dupa o perioada constanta de mers la sala, altfel exista riscul sa-ti scada glicemia, si acest lucru nu va face altceva decat sa-ti taie pofta de antrenament avand o senzatie de greata, mai ales daca ai mancat mai mult inainte de a veni la sala.
- Numarul de repetari este intre 15-20 si chiar daca simti o oboseala musculara, sau respiratorie, si nu ai terminat repetarile, te odihnesti cateva secunde si continui de unde ai ramas.
- Este foarte important sa-ti impui ideea de a merge pana la capat, te va ajuta si in continuitatea antrenamentelor dar si in cea a repetarilor.
- Dupa ce ai terminat primul circuit, incepe-l pe al doilea in care vei lucra alte 4-5 exercitii in care sa pui la lucru si alti muschi.
- Dupa 7-8 sedinte la sala incearca sa maresti si numarul de serii pe circuit, astfel incat sa ajungi la 3 pe fiecare.

Dupa un asemenea program, normal ar fi sa simti cum a lucrat tot corpul. Nu te astepta sa apara rezultatele dupa o luna, fii rabdator, si nu neglija alimentatia. Nu uita ca antrenamentul si alimentatia corecta, sunt ca doua surori si nu pot functiona una fara cealalta. Nu dispera cand te pui pe cantar si vezi ca nu scazi in greutate, instrumentul tau de masurare trebuie sa fie cureaua de la pantaloni si hainele stramte pe care nu le mai puteai purta. Incearca sa-ti diversifici exercitiile si daca nu ai un antrenor sa faca asta pentru tine, incearca blogul meu.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

8 Responses to “Cum scap de “burta”?”

  1. Cristi September 8, 2012 at 9:30 pm //

    exista vreun articol cu ce exercitii este nevoie pentru a da burtta jos?

    #

  2. maia May 14, 2013 at 7:26 pm //

    exista totusi exercitii bune pentru fund?mentionez ca urmez programul tau,deci imi solicit intregul corp

    #

    • admin July 14, 2013 at 3:18 pm //

      Buna Maia, in programul pe care tu il exersezi iti garantez ca iti lucrezi fesierii in fiecare zi!Cum?Pai simplu, toate semi-genoflexiunile si fandarile implica inclusiv acea parte a corpului pe care tu vrei sa pui accent.Daca iti doresti mai mult de atat, poti cauta pe youtube!

      #

  3. Alexa July 8, 2013 at 9:19 pm //

    Tocmai am citit articolul tau din revista Unica,articol referitor la burta…cum scapam de ea.
    Eu am reluat de aproape un an antrenamentele la sala(cu o absenta de cativa ani).
    In timpul acestor ani,am trecut printr-o sarcina,din care m-am refacut bine.Problema a fost lipsa timpului alocat salii de fitness si o mare delasare.Delasare pentru care am platit cu ceva de genul 54 kg,sarcina 72,determinarea de a ajunge pe la 60.
    Aceste schimbari de greutate m-au captusit cu o burtica pe care am inceput de un an de zile s-o elimin….Cam greu,dar nu ma las pagubasa.
    Ai o zi din cele 14….ziua 7 cu exercitii pentru abdomen.
    Zilnic fac cam 7,8 km pe bicicleta eliptica + sala.
    Altceva in plus imi recomanzi?

    Iti multumesc,

    Alexa

    #

    • admin July 14, 2013 at 2:57 pm //

      Alexa te sfatuiesc sa incerci sa lucrezi tot programul, pentru ca doar ziua 7 nu te va ajuta!D c?Nu vei da “burta” jos lucrand doar abdomene!Te sfatuiesc sa lucrezi la alimentatie, sa diversifici cat mai mult, sa te bazezi in perioada aceasta doar pe proteina animala sau vegetala, grasimi si aportul de carbohidrati sa fie minim pentru ca la modul intens cum spui tu ca faci miscare eu cred ca aici este problema!Ai nevoie ca organismul tau sa intre intr-o stare de cetoza in care energia pe care o consuma sa fie grasimile din corp, iar asta nu se intampla decat daca reduci nivelul de carbohidrati la minim.(fara orez, paste, cereale, dulciuri, cartofi….etc)

      #

  4. Lavinia January 17, 2014 at 11:17 pm //

    Buna florin ma poti ajuta te rog cu niste sfaturi in legatura cu : vreau sa dau jos 4-5 kg si sa imi tonifiez corpul nu sunt multumita de cum arat , la sala de fitness merg dar nu stiu exatc ce exercitii trebuie sa fac , folosesc mult banda si steeperu-l aprox 1 ora pe fiecare .am 18 si 63 kg 165 m.multumesc !:)

    #