Florin Neby- Antrenor personal fitness

Stretching-ul aduce rezultate!

1. Flexibilitatea conteaza!! Realizarea si mentinerea unei game adecvate de miscari ale articulatiilor  este importanta din mai multe motive, primul ar fi faptul ca aceasta reduce potentialul de a aparea accidentari cum ar fi intinderile articulare, de ligamente sau tendoane dar evident si ruptura acestora. Orice îmbunatatire a nivelul de flexibilitate va spori capacitatea de a efectua anumite exercitii fizice sau chiar performantele in sport.

2. Conteaza cand!! Ca o regula generala, cea mai buna perioada pentru a intinde “joints”-urile este dupa o scurta incalzire. Un astfel de inceput iti creste nivelul de fluxul de sânge si creste nivelul de temperatura în muschi, ambele fiind vitale pentru elasticitatea musculara.Daca muschii se întind “la rece” exista un risc foarte mare pentru ca ei sa se rupa.De 20 de ani de cand am inceput eu sa fac sport, merg pe acelasi principiu si anume, de incalzire musculara in combinatie cu exercitii de mobilitate si pana acum s-a dovedit cea mai buna metoda si nu numai in privinta mea ci a majoritati sportiviilor sau a practicantilor de sport.Aceasta poate fi facut binenteles si dupa antrenament pentru a readuce muschiul la forma initial dupa contractiile din timpul exercitiilor fizice.

3. Sfaturile conteaza!! Una din cheile de maximizare a eforturilor pentru a creste nivelul de flexibilitate este de a efectua doua pana la sase repetari din fiecare exercitiu intinzand usor pâna la punctul usor de disconfort, la care ar trebui sa te opresti intre 10 la 30 de secunde.Poti chiar sa schimbi pozitiile de fiecare data, pentru ca in organismul uman sunt sute de articulatii, tendoane ligamente si muschi iar orice schimbare de directie a bratului sau piciorului intinde alte astfel de parti ale corpului.

4. Conteaza ordinea!!. Da evident ca este indicat sa se inceapa partea de mobilitate prin a întinde grupe musculare majore ale corpului iar apoi grupele specifice implicate în activitate, dar din punctul meu de vedere ar trebui sa intinzi tot, asta insemnand si celelalte parti pe care nu le lucrezi in principal din simplul fapt ca sunt exercitii in care ele sunt folosite ca si parti stabilizatoare iar orice miscare gresita le poate afecta daca nu sunt incalzite corespunzator.

5. Izolarea conteaza!! Daca vrei sa pui accent pe o anumita zona, incearca sa te concentrezi sa ramai in acea pozitie fara a te misca, pentru ca orice schimbare de de directie in timpul intinderii unei parti a corpului pot cauza accidentari grave.Cu alte cuvinte in tipul celor 10-30 de secunde de mentinere in zona de disconfort ramai nemiscat.

6. Tehnica conteaza!! Trei abordari de baza in timpul exercitiilor de mobilitate sunt utilizate frecvent. Miscarile balistice acestea fiind de fapt pulsari ale partii mobile pe partea izolata pe care vrei sa pui accent. Al doilea tip de stretching este unul gradual, acesta fiind de fapt o intindere treptata a muschiilor sau articulatiilor pana cand se ajunge in punctul maxim de suportabilitate, dupa care se relaxeaza usor urmand inca o repriza de izolare si intindere chiar mai apasatoare din punctul meu de vedere.Atentie, intinderea este tinuta pentru un timp predeterminat, iar relaxarea este necesara in acest tip stretching. Ultima varianta este un contract-relax exterior.Aceasta fiind de fapt o apasare a unei forte exterioare asupra zonei tale izolate.Iar cand ma refer la forta exterioara aceasta poate fi o persoana, o presa sau pur si simplu un punct de rezistenta.

7. Durerea conteaza!! Nu trebuie sa intinzi niciodata pana la punctul in care simti durere. Flexibilitatea poate fi dezvoltata in timp ce se resimte un usor disconfort urmat de un moment de relaxare.Atat timp cat v-a interveni durerea, muschiul nu se poate intinde iar pe langa acest aspect pot interveni accidentari.

8. Sex-ul conteaza!! Toti factorii sunt luati în considerare, iar femeile in general sunt mult mai flexibile decat barbatii la toate vârstele. Pentru a depasi acesta diferenta trebuie sa te angajezi într-un program de stretching corect proiectat pentru organismul tau pe o perioada mai lunga de timp deoarece mobilitatea este foarte greu de capatat si la fel ca si forta, viteza si toate celelalte calitati motrice, ele daca nu sunt intretinute prin exercitiu continuu, se pierd.

9. Varsta conteaza!! Pe masura ce inaintezi in varsta, nivelul de flexibilitate are tendinta sa scada, desi o astfel de scadere poate fi atribuita mai mult la o crestere a nivelului tau de inactivitate mai degraba decât procesul de imbatranire in sine. Cele mai multe sisteme ale corpului uman au un anumit grad de declin functional, dar exact cum am spus in randurile de mai sus, daca acestea sunt intretinute prin exercitiu, totusi pierderea va fi aproape nesemnificativa.

10. Rabdarea conteaza!! Nu fi descurajat/a si nu renunta la eforturile tale de castigare a mobilitatii. tineti minte ca flexibilitatea este o chestiune individuala, una care variaza de la persoana la persoana si se capata destul de greu. Ramâi pe pozitie pentru ca in cele din urma, eforturile tale vor fi rasplatite.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to “Stretching-ul aduce rezultate!”

  1. Rose October 25, 2013 at 5:08 am //

    Ar fi util un video cu exercitiile de stretching. Ce zici?

    #

Leave a Reply