Florin Neby- Antrenor personal fitness

Tonifiere/o conditie fizica mai buna!

Cuvantul tonifiere este probabil pe buzele multor persoane, dar prea putini stiu ce inseamna.Nu ai cum sa te gandesti la tonifiere ca si prim obiectiv atata timp cat sub pielea ta exista straturi destul de mari de grasime sau esti supraponderal/a.Un corp tonifiat inseamna de fapt o evidentiere a musculaturii ceea ce implica micsorarea de pana la 12-15% a nivelului de grasime in corp si tin sa mentionez de la inceput, tonifierea nu se obtine prin infometare.Acesta se propune ca si obiectiv in timpul procesului de slabire, se mai poate stabilii dupa o perioada de cateva luni in care s-a acumulat masa musculara sau acelor persoane care nu au foarte multe kilograme in plus (maxim 4 – 5 kg) si isi doresc o pastrare a masei musculare si o micsorare a stratului de grasime.

Alimentatia

Nu exista o reteta minune sau un meniu standard care sa te ajute in privinta asta, deci intrebarea “Eu ce ar trebui sa mananc?” nu-si are rostul pentru ca de la mine cel putin nu veti vedea asta punctual, alimentele pe care ar trebui sa le mancati.In mare parte aceste meniuri vi le pot da nutritionistul sau
antrenorul dupa o atenta investigatie asupra organismului vostru prin analize si o comunicare amanuntita (client – antrenor/nutritionist) ca rezultatul sa fie cat mai aproape de ceea ce ar insemna un plan alimentar complet si concret.Asta nu inseamna ca nu va indruma prin intermediul unor principii de baza care odata respectate au dat rezultate la toate persoanele cu care am lucrat.

- Procesul de tonifiere este unul foarte lung, poate unul din cele mai indelugate dintre obiectivele pe care si le poate stabili o persoana, gandeste-te ca trebuie sa obtii acele forme ale corpului prin mentinerea masei musculare si subtierea startului de grasime.Acest lucru atrage dupa sine o includere in
alimentatie de proteina animala sau vegetala pentru a mentine masa musculara.In aceasta situatie vor avea mai mult de castigat omnivorii decat vegetarienii sau raw veganii care au o sursa de proteina limitata.
- In functie de anotimp celelalte surse pot fi diverse si aici este marele secret din punctul meu de vedere, de a te adapta cu alimentatia la anotimp, astfel ca, la sfarsitul primaverii, pe timp de vara dar si la inceputul toamnei, domina carbohidratii avand la discretie fructe si legume verzi.Odata cu venirea
iernii, pentru ca si organismul are nevoie de o sursa mai mare de energie putem trece la un mai mare consum de grasimi vegetale sau animala.
- Pentru a capata acele forme ravnite atentia sporita trebuie sa o avem asupra cantitatii din farfurie (adica nu trebuie sa avem una sau doua mese pe zi in urma carora sa nu ne mai ridicam de la masa), la DIVERSIFICAREA alimentelor (este clar faptul ca atunci cand mananci in fiecare zi aceleasi alimente sau aceleasi categorii de nutrienti la fiecare masa, intervine adaptarea organismului cu aceste obiceiuri si rezultate practic nu au cum sa apara intr-un ritm continuu).
- Nu renunta la masa de dimineata ce iti va amelioara senzatia de foame in a doua parte a zilei dar si la cea de dupa antrenament ce iti va aduce aportul de energie pierdut in timpul antrenamentului.

Antrenamentul

Exercitiile si antrenamentul per ansamblu trebuie sa fie cat cat mai diversificat de la o zi la alta, ceea ce ar insemna, ori sa stai pe internet si sa studiezi miscari pe care ulterior sa le introduci in antrenamentul tau, ori sa apelezi la serviciile unui antrenor.Mai exista si varianta pe care am adoptat-o eu si aici ma refer la faptul ca oamenii se inscriu in programele mele si pe o perioada limitata de timp lucram antrenamente sub forma de grup atent supravegheate, metoda ce pana acum a adus rezultate cum putini se asteptau.Principiile de baza in ceea ce priveste antrenamentul sunt:

- Cred in antrenamentele scurte si intense, care nu ar trebui sa-ti ocupe mai mult de 40-45 de minute din timp, acasa, in parc sau in sala.
- Merg pe principiul doua zile de exercitii cu greutati, una de bodyweight si inca una de functional training, mi se pare destul de diversificat, totodata iti lucrezi musculatura din mai multe tipuri de miscari dar iti si dezvolti un corp atletic fara tendinte de ridigizare a articulatiilor si incetinire a vitezei in miscare din cauza lungului sir de exercitii cu greutati.
- Antrenamentele in functie de tipul lor pot cuprinde 2-4 circuite in care fiecare poate sa includa de la 2 la 5 exercitii.In general pentru a duce antrenamentul pana la final prefer sa lucrez grupe antagonice (opuse) la fiecare circuit in parte.
- Incearca sa te hidratezi in timpul antrenamentului de cate ori simti nevoia
- Incalazirea articulatiilor si musculaturii este prioritara inainte de a incepe ziua de efort intens pentru a evita eventualele intinderi articulare sau contracturi musculare (nu face greseala sa consideri acea alergare de 10-15 minute pe banda ca si inclazire pentru antrenament, nu are nici o relevanta asupra
articulatiilor tale ci doar asupra aparatului cardio-respirator).
- Nu uita de stretching-ul dupa fiecare zi de exercitii.

Tags: , , , , , , , ,

One Response to “Tonifiere/o conditie fizica mai buna!”

  1. Dana December 14, 2013 at 8:03 am //

    Felicitari si multumiri pentru ca ma ajuti si ma inspiri. Sper ca alaturi de tine sa reusesc.

    #