Florin Neby- Antrenor personal fitness

Adevarul batoanelor proteice

Deja cuvantul “proteice” ne duce cu gandul direct la o cantitate importanta de proteine, nutrient vital pentru organismul uman. Acestea nu sunt altceva decat niste suplimente alimentare care au in componenta atat minerale, vitamine, fibre, dar si grasimi sanatoase, cu alte cuvinte o mare parte din necesarul zilnic al oricarei persoane.

Carei categorii se adreseaza si ce sunt acestea?

In primul rand trebuie sa stabilim foarte clar caror categorii de persoane se adreseaza aceste produse. Ele sunt destinate, in special, oamenilor care fac foarte mult efort fizic (cu precadere sportivii), ori acelora dintre voi carora nu au timpul necesar pentru a lua toate mesele zilei.Ca si alternativa ele pot fi consumate de toate categoriile de oameni dar cu anumite recomandari, in functie de obiectivul fiecaruia.Pot fi batoane proteice dar care au si un continut de carbohidrati pentru cei ce vor sa castige in greutate “calitativ”, iar petru cei ce vor sa scape de kilogramele in plus exista pe piata batoane ce contin numai proteine, sau cu un continut mai scazut in calorii se pot gasi fibrobar-uri. (este un baton cu o valoare energetica redusa si continut mare de fibre. Datorita fibrelor se reduce asimilarea grasimilor si se favorizeaza eliminarea lor).

Cum pot fi consumate?

Nu poti consuma aceste batoane dupa ureche sau cand nu ai chef sa-ti faci de mancare.Pentru inceput trebuie sa-ti stabilesti foarte bine o alimentatie corecta, iar abia dupa aceea te poti gandi cand pot fi consumate, in ce cantitate si ce tip de baton este cel mai bun pentru momentul zilei in care te afli.Evident ca nu poti manca 2, 3 batoane la aceeasi “masa” pentru ca in mare parte orice baton este hipercaloric, asadar indiferent de obiectivul pe care il ai ( de slabire, de castigare in greutate sau de mentinere) dupa antrenament iti recomand un baton care pe langa aportul de proteine pe care il aduce, sa contina si un procent mare de carbohidrati pentru a reface rezervele de energie, acesta fiind singurul moment al zilei in care cei ce vor sa scape de kilogramele in plus pot consuma batoanele care au in continut si un aport ridicat de carbohidrati. Batonul hiperproteic il poti consuma inaintea antrenamentlui pentru a ridica nivelul de energie in organism iar diferenta dintre acesta si ultima masa sa fie de 2 sau 3 ore. Batonul cu fibre nu poate fi un inlocuitor al mesei pentru o perioada lunga de timp, motivele ar fi lipsa proteinei de calitate din acesta, dar si aportul destul de mare de carbohidrati pe care il aduce, poate fi consumat in locul unei mese numai prin exceptie mai ales pentru cei ce vor sa slabeasca iar numai in cazul in care nu se poate ajunge la masa din cauza timpului acesta poate fi o alternativa.

Recomandare!

Daca obisnuiesti sa faci antrenament seara renunta la batonul cu carbohidrati de dupa antrenament, avand o consistenta atat de mare, dar fiind in ultima parte a zilei cand organismul nu mai proceseaza mancarea atat de repede cu toate ca se presupune ca esti dupa antrenament cand organismul are arderile ridicate, s-ar putea sa ai surpriza neplacuta si sa realizezi ca totusi tu nu scazi in greutate, depinde pana la urma de organismul fiecarei persoane.Poti avea ca si alternativa un shake de proteine cu absorbtie rapida dar bineinteles daca nu esti adeptul suplimentelor te poti indrepta catre un fresh de fructe.

Atentie!!Batoanele nu pot contine tot necesarul de care ai nevoie, ca de exemplu un baton cu proteine nu va avea fibre suficiente iar un baton cu fibre nu va avea proteine de calitate, sunt doar niste solutii rapide pana a ajunge la masa principala.

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

10 Responses to “Adevarul batoanelor proteice”

  1. Ina June 27, 2012 at 6:44 am //

    Nu trebuia sa pui poze, mie mi s-a facut o pofta de ceva hipercaloric, dulce si toxic….

    #

    • admin June 28, 2012 at 6:46 am //

      :-))Daca te referi la ceva dulce super rafinat, ar fi cazul sa te opresti.Dar daca te gandeai la un baton, poti sa-l mananci pentru ca un lucru este sigur, nu este toxic.

      #

  2. alexandra July 17, 2012 at 5:39 pm //

    Buna, eu fac sala de 2 ori pe saptamana si cand am timp acasa fac tot felu de activitati de pe internet …vreau sa lucrez foarte mult la burtica si la picioare inlocuiesc o masa cu un baton Fibrobar-R de la Redis nutritie… crezi ca fac ce trebuie?? vreau sa slabesc 5kg

    #

    • admin July 28, 2012 at 7:37 am //

      Buna, in primul rand pot sa spun ca nici pentru a te intretine nu-ti este de ajuns 2 antrenamente pe saptamana dar sa mai vorbim de rezultate.In ceea ce priveste fibrobar-ul de care ai pomenit, nu cred ca este dintre cele mai bune, in general suplimentele romanesti nu sunt recomandabile pentru ca din pacate producatorii nu-si dau interesul in ceea ce priveste calitatea lor, iar asta poti vedea si din pretul lor mic.Daca vrei intr-adevar sa ai rezultate, incearca sa ai cel putin 4 antrenamente pe saptamana, regleaza-ti alimentatia, iar batoanele (pe care ti le recomand sa ti le procuri de la magazinele de suplimente) sa le folosesti doar in caz de urgenta, nu ca o necesitate.Enjoy

      #

  3. Marius August 8, 2012 at 12:13 pm //

    Buna, ai putea sa imi dai te rog un sfat in legatura cu “luatul in greutate”? . Am un ritm de viata mai alert…imi plac activitatile sportive pe care le practic des (cat de des imi permite jobul)…ma gandesc sa ma apuc si de sala…problema e ca sunt cam slabut si as vrea sa stiu daca as putea reusi cu ceva batoane cu continut ridicat de carbohidrati sa mai pun vreo cateva kg (4-6). Mentionez ca am 27 ani , 1.72 inaltime si 60-62 de kg (variez intre valorile astea dar nu pot depasi) si ca nu am incercat nicio metoda de “a mai lua kilograme”. Orice sfat e bine venit. Multumesc!

    #

    • admin August 12, 2012 at 8:05 am //

      Salut, in primul rand nu vei lua in greutate cu ajutorul batoanelor, ele sunt doar o alternativa (asa cum am spus si in articol) atunci cand nu ajungi acasa sa mananci alimente proaspete.Nu exista o formula minune, singurul mod prin care ai reusi sa iei in greutate consta in a avea un program alimentar pus la punct, iar asta inseamna pentru ce ai tu nevoie de 5 mese pe zi, 3 principale si 2 gustari, alimentatie care sa contina fibre, in principiu dimineata, proteina complexa pe care o sa o gasesti numai in carne dar si cea simpla care consta in fructe, legume si lactate, carbohidrati la nivel moderat dar si grasimi sanatoase pe care le gasesti in peste seminte si nuci.Enjoy it!

      #

  4. stefania May 24, 2013 at 2:45 pm //

    ce batoane proteice recomazi?

    #

    • admin July 14, 2013 at 3:14 pm //

      Buna Stefania, nu recomand batoanele proteice, prefer alimentele proaspete.

      #

  5. Ami October 21, 2013 at 11:06 am //

    Salut

    Alimentatia mea este bazata in cea mai mare parte pe fructe si legume proaspete, insa am o mare problema cu dulciurile… oare cand am pofta maxima de dulciuri pot sa mananc un baton din asta? ca sa nu ma reped la ciocolata / prajitura etc?
    In ceea ce priveste miscarea, predau cursuri de dans cam de 3 ori pe saptamana (cate 1.30 – 2 ore) si cel putin de 3 ri pe saptamana merg la sala / yoga

    #

    • admin November 21, 2013 at 4:30 am //

      Cred ca aduci cam mult zahar in corp si din legume si din fructe si eventual din batoane, eu zic ca este mult prea mult.Poate ca mese mai complexe care sa cuprinda si carne, lactate sau nuci si seminte, iar un eventual desertul sa fie un fructe, cu siguranta nu ti-ar mai aduce acea pofta de dulciuri.

      #

Leave a Reply